«Чорна п’ятниця»: поради для вдалих покупок

«Чорна п’ятниця»: поради для вдалих покупок

У зв’язку з карантинними обмеженнями, що діють в Україні через захворювання на коронавірус, цьогорічна «чорна п’ятниця» також має певні особливості. Зокрема, слідуючи урядовим постановам щодо запобігання розповсюдження коронавірусної хвороби та враховуючи той факт, що в Україні в суботу-неділю діятиме «карантин вихідного дня», продавці розпочали акції «чорної п’ятниці», у понеділок, 23 листопада, що дозволяє уникнути значного натовпу в приміщеннях.

Фахівці Держпродспоживслужби Кіровоградщини постійно контролюють дотримання суб’єктами господарювання протиепідемічних вимог, таких як: наявність у закладах торгівлі антисептиків для обробки рук, урн для утилізації використаних засобів захисту, розмітки щодо дистанції між покупцями тощо. Громадяни також повинні звертати увагу на власну безпеку під час покупок у магазинах – одягати належним чином захисну маску у торгових залах та дотримуватися соціальної дистанції.

Купуючи щось по акції, слід бути обережним і звертати увагу не тільки на знижену вартість товару, а й інформацію про нього, щоб уникнути непотрібних, а іноді шкідливих або навіть небезпечних придбань (товар може бути протермінованим, бракованим тощо).

Якщо після покупки виявиться, що товар вас не влаштовує за фасоном, розміром, кольором чи габаритами, при цьому ви його не використовували і він має той вигляд, в якому продавався, – ви можете повернути товар в магазин незалежно від суми знижки, з якою ви його придбали. Винятками є лише товари, зазначені в «Переліку товарів, які неможливо обміняти або повернути». Товари можна повернути у тому вигляді, в якому вони були придбані, протягом 14 днів з дати придбання. Для цього обов’язково пред’явіть підтвердження оплати із зазначеною вартістю товару.

Ще однією особливістю цьогорічної «чорної п’ятниці» в умовах карантину є зростання кількості громадян, які вирішили робити покупки в Інтернеті. На жаль, послуги, які надають в інтернет-магазинах, та організація інформації про суб’єкта господарювання, що таким чином здійснює реалізацію товарів, не завжди відповідають вимогам законодавства, особливо Закону України «Про захист прав споживачів». Але саме норми цього закону дозволяють покупцеві реалізовувати своє право на повернення або заміну товару в разі придбання неякісних виробів.

Тож, при здійсненні онлайн-замовлення потрібно звертати увагу на те, щоб на сайті продавця була вказана інформація з приводу суб’єкта господарської діяльності, його юридичної або фізичної адреси, а також ідентифікаційний код. Слід також зазначити, що юридична особа, зареєстрована в будь-якій іншій країні, не буде нести відповідальність за повернення дефектних товарів або коштів на виконання Закону України «Про захист прав споживачів» та Закону України «Про електронну комерцію». Це є ризиком для споживача. Обов’язково знайдіть на сайті інформацію щодо повернення товару і за чий кошт це здійснюється, ознайомтеся з інформацією щодо гарантійного терміну та умовами гарантійного обслуговування.

І найголовніше – у жодному випадку не забувайте про фіскальний чек. Він є не тільки підтвердженням придбання того чи іншого товару, а й найкращим ідентифікатором продавця.

 

Джерело: Головне управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області

Схожі публікації