Умілець з Олександрії зробив електромобіль

Умілець з Олександрії зробив електромобіль

Таким і має бути масовий електромобіль для народу: доступним, практичним і, звісно, дешевим. А різні преміальні штучки, будь ласка, залиште для Tesla з Mercedes`ом.

Цей жвавий у русі і дивний на вигляд транспорт вже близько року катається вулицями Олександрії  та шляхами приміських сіл. У гаражі його водія і власника Сергія Мельника це не вже перший електричний транспортний засіб.

Спочатку був велосипед. Сергій, певно, першим в усьому краї придбав комплект для перетворення звичайного “вєліка” на електричний. Колесо з двигуном, акумулятор, контролер і зарядний пристрій – сім років тому знайти такий набір вартувало певних зусиль.

Тому Сергій як чоловік майстровитий вирішив реалізувати цей скарб по повній – і встановив його відразу на триколісний велосипед. Який, до речі, довелося зробити самому.

Трицикл вийшов вдалим, практичним і надійним. Але три колеса – не чотири. Сергій – послушник у Свято-Покровському монастирі, а від нього до дому – 10 кілометрів, які потрібно долати щодня за будь-якої погоди. Плюс щоденні роз’їзди у справах, за якими на велосипеді, хоч і триколісному, теж не дуже зручно. Тож Сергій взявся за новий проект – вже на чотирьох колесах. Розробка конструкції та власне складання зайняли цілих два роки. Готовий виріб важко було класифікувати за нашими звичними мірками, вийшов такий собі електроролер – з велосипеда та моторолера виріс, а до автомобіля якось не доріс.

В основі конструкції – міцна рама, адже розраховано електроролер на трьох осіб, та ще й багажник ззаду чималенький. Ходова частина власної конструкції, з використанням коліс від мопеда. Рульове управління – мотоциклетного типу, з трапецією на верхніх осях.

 

Каркас кузова набраний з легких металевих профілей, зовнішні панелі – з пластика, дах зроблено з сендвіч-панелі з термоізоляцією. Водійське сидіння запозичено від невідомої іномарки, задній двомісний диванчик зроблено самостійно.

На водійському місці, яке розташовано спереду по центру, є тріп-комп’ютер і екран, який відображає інформацію щодо стану батареї. Транспортний засіб має склоочисник та повний комплект світлотехніки, необхідний для руху дорогами загального користування.

Автор саморобки наголошує, що головне в його дітищі – його електричний привід. Як досвідчений на той час конструктор електротехніки Сергій усвідомлював, наскільки важливо мати на борту “правильний” тяговий акумулятор. І він придбав найкраще з того, що можна було бажати – літій-титанатну батарею, енергомістку, витривалу і довговічну. Від неї живиться електродвигун потужністю 1,5 Вт. В парі із штатним редуктором він розганяв машину до 60 км/год, але конструктор обмежив максималку до 45 км/год заради економії енергії батареї. Сьогодні на одній “заправці” можна проїхати 30 км. У грошовому виразі машина обійшлася власнику близько 65 тис. грн.

Заряджається машина від звичайної розетки 220 В, причому виходить, що на 100 км пробігу Сергієві потрібно всього 4,5 кВт. Навіть за найновішими тарифами цифра в гривнях виходить настільки мізерна, що вартість експлуатації такого електромобіля не набагато відрізняється від витрат на утримання велосипеда.

Джерело: 24 канал

Схожі публікації