В Олександрії протестували 2 уроки з гендерної рівності для школярів

В Олександрії протестували 2 уроки з гендерної рівності для школярів

Вчора, 26 жовтня, відбулась фасилітована сесія учасників “Спільноти практиків з гендерної рівності” (вчителів Приютівської та Новопразької ТГ, психологів, експертів із гендерної рівності, громадських активістів, батьків і самих підлітків).

Зустріч була присвячена розробці формату гайдлайна й тестуванню 2 уроків “Гендерні права людини, вони є?”, “Ікігай. Як знайти своє призначення?”

Модульна факультативна програма “4 кроки до гендерної рівності” створюється з ініціативи ГО “Олександрійський гендерний інформаційний центр” у рамках проєкту “Тренд на рівність” за підтримки Уряду Канади та Pact Ukraine.

Зміст програми складатиметься з 16 уроків, об’єднаних у 4 модулі: гендерні стереотипи, що таке гендер, чому ми рівні й чому ми різні, чоловічі та жіночі професії. До кожного з модулів будуть розроблені методичні рекомендації й за бажання вчитель зможе самостійно вирішувати, який урок з якого модулю потрібно проводити. Для зручності фінальна версія програми буде оформлена у гайдлайн (інструкцію), що поширюватиметься у друкованому та електронному вигляді.

Перш ніж розпочати тему саме гендерної рівності, учасники поговорили про те, хто така людина? Що таке права людини та чи існує таке поняття як гендерні права людини? Щоб краще зрозуміти, якими привілеями володіє людина, маючи різне становище в суспільстві, керівниця проєкту Анна Орловська провела гру, де учасники брали на себе різні ролі та за допомогою запитань визначали, на якому рівні вони знаходяться, і якими є їх життєві привілеї.

Другий урок був присвячений знайомству з японською концепцією ікігай, що означає відчуття власного призначення. Завдяки вправі присутнім вдалось зрозуміти, що вірно визначене власне призначення є дуже важливим для успішності та самореалізації в житті.

Присутня на заході школярка Валерія прокоментувала урок: “Як же не вистачає подібних програм у моїй школі, зокрема класі! Багато однокласників навіть неправильно трактують поняття гендерної рівності та фемінізму. Хлопчики сприймають ці теми, як приниження чоловіків жінками, а деякі й зовсім не чули про ці терміни. Хотілось би говорити на ці теми саме таким методом, який був сьогодні”.

А школяр Андрій додав: “Колись я сприймав цю тему як якусь боротьбу між чоловіками й жінками та був проти гендерної рівності, та згодом, розібравшись в цьому, я зрозумів її важливість та вважаю за потрібне й іншим підліткам доносити достовірну інформацію”.

На початку листопада запланований тренінг “Крокуємо до гендерної рівності” для вчителів Приютівської й Новопразької ТГ, які власне і почнуть тестування факультативної програми “4 кроки до гендерної рівності”, а в кінці року програму буде направлено для ліцензування.

Інформація, яка представлена, є виключною відповідальністю ГО «Олександрійський гендерний інформаційний центр» та не обов’язково відображає погляди Уряду Канади й організації Пакт.

Схожі публікації