Із шкільної програми старших класів пропонують виключити ряд предметів

Із шкільної програми старших класів пропонують виключити ряд предметів

Міністерство освіти і науки України пропонує виключити з навчальної програми 10-11 класів та внести до необов’язкової частини фізику, астрономію, а також хімію, біологію, екологію та географію.

Натомість в Міністерстві пропонують об’єднати названі вище дисциліни в одну – «Людина і природа». Це, відповідно, скоротить кількість годин цих навчальних дисциплін загалом. Їх стане 3 години на тиждень.

Так, даний документ передбачає насамперед істотне скорочення інваріантної (тобто обов’язковою для всіх навчальних закладів) складової навчального плану і збільшення варіативної.

Тобто, якщо раніше на інваріантну складову доводилося 29,5 навчальні години на тиждень, а на варіативну – 8,5 годин, то тепер інваріантна складова для 10 класу буде налічувати 20,5 годин, а варіативна – 17,5.

За ідеєю, це повинно дозволити навчальним закладам більш гнучко підходити до конструювання навчальної програми.

З інваріантної частини зникли такі предмети, як фізика, хімія, біологія, географія, інформатика: всі ці предмети винесені в варіативну складову навчального плану.

Що ж стосується алгебри і геометрії, на які раніше в навчальних планах виділялося 4 години на тиждень в 10-му класі і 5 годин – в 11-му, то тепер замість них буде об’єднаний курс “Математика”, на вивчення якого з інваріативної частини програми відводиться 3 години на тиждень.

Основи природничих наук школярам викладатимуть в рамках об’єднаного курсу “Людина і природа”, на вивчення якого відводиться 3 години на тиждень.

Також об’єднують в один курс історію України і всесвітню історію (в сумі – 2 години на тиждень проти 2,5 годин на два предмета в сумі раніше), а також українську і світову літературу (теж дві години на сумі проти чотирьох годин раніше). Зате збільшується час на заняття фізкультурою: 3 години на тиждень замість двох.

Відповідний проект наразі зареєстрований для обговорення, а від Національної академії наук України чекають висновків щодо наслідків впровадження такого навчального плану.
Адже об’єднання дисциплін вимагатиме окремої підготовки вчителів, які ці предмети викладатимуть.

Джерело: Голос громади

Схожі публікації